Jak inaczej przekonać do usługi lub produktu niż przekonując ewentualnego kontrahenta, że to, co oferujemy jest dedykowane oczywiście dla niego? Pokazać mu to oczywiście na przykładzie i pozwolić mu samodzielne decydować.
produkowanie spotów reklamowych Kraków
Czym jest reklama interaktywna?
Reklama interaktywna inaczej Interactive Digital Signage to typ reklamy, w której nadawca nie tylko przekonuje odbiorcę do jakiegoś zachowania, lecz także pozwala odbiorcy ten przekaz tworzyć. Takiego rodzaju reklamy są wiarygodną nowością, skutkiem tego, że wcześniej nie do końca można było je w ogóle zrealizować, z uwagi na technikę. Dziś reklamą interaktywną równie odpowiednio wolno nazwać kilka odcinków reklamowego serialu, w jakim widz, ma prawo głosować na temat losów śmiałków, ale reklamą interaktywną będzie także ścisła interakcja czyli możliwość decydowania w czasie rzeczywistym i uzależnienie od wyboru pojedynczego widza, rozwoju fabuły.
Przykłady kampanii interakcyjnych
Wybór bardzo dobrych kampanii interaktywnych jest oczywiście kwestią gusty, tym niemniej na szczególną uwagę pośród tego rodzaju reklam na pewno zasługują:
• Akcja MONTErzy – interaktywna reklama znanych deserów, w jakiej chodziło o to, aby odbiorca w stanie samodzielnie zaprojektować swój osobisty smak deseru, łącząc pojedyncze jego kompozycje
• Kampnia Dziki Sad – zrealizowana poprzez grupę Żywiec kampania traktująca napoju powstałego z połączenia cydru i piwa. Na profilu marki na Facebooku, odbiorcy byli proszeni o dookreślanie cech marki. Efekt interakcja tej piwnej marki była przez parę tygodni najlepszą na facebook, jeśli idzie o marki piwne
• Ford Explorer w Izraelu – na stronach gazety drukowana była reklama z kodem pobieranym na telefon, po jego zeskanowaniu i umieszczeniu telefonu na gazecie, wolno było ujrzeć poszczególne przymiotniki samochodu, jak park assist lub kontrolę zbliżania się do przeszkody.
Ażeby reklama interaktywna była skuteczna musi nie tylko wiązać mentalnie kontrahenta z marką. Bo samo zaangażowanie jest tylko zabawą oraz nie musi wiązać się z realnym zyskiem. W wypadku takich reklam, chodzi o to, aby konsument, który już się zaangażował, w następnej kolejności dokonał takiego wyboru, który dobrze mu się kojarzy. W jednym z powyższych przypadków będzie to wyglądać tak, że zdecydował się na to, a nie inne piwo, bowiem wcześniej angażował się na facebooku i dla niego wybór tej, a nie innej marki jest oczywisty. Cechą charakterystyczną reklam interaktywnych jest na ogół ich cena. Taka reklama to przecież nie pojedyncza kreacja na witrynę czy banner, lecz cały szereg narzędzi, jakie zapewnią dotarcie do użytkownika, zainteresowanie go na tyle, żeby podjął interakcję i umożliwienie mu dokonania tego w taki sposób, żeby był on należyty technicznie i prosty.